Ontdek de kracht van website optimalisatie

Website optimalisatie (SEO & CRO)

Waarom websiteoptimalisatie?

  • Maximale organische zichtbaarheid
  • Optimalisaties met impact
  • Hoger rendement uit bestaande websitebezoekers
  • Inzicht in obstakels
  • Verhoog de gebruiksvriendelijkheid

Plan een gratis adviesgesprek

Bedankt! Uw bericht is ontvangen.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Krijg je al aanzienlijk verkeer naar je webshop of website, maar lijkt het rendement nog niet in lijn te zijn met je verwachtingen? Wil je de gemiddelde orderwaarde verhogen of ben je nieuwsgierig naar de redenen waarom bezoekers op het laatste moment afhaken tijdens het orderproces? Dan is het tijd om te investeren in website optimalisatie.

Synergie tussen CRO en SEO voor een verbeterde websiteprestatie

Verschillende factoren beïnvloeden het gedrag van potentiële klanten, variërend van de kleur van knoppen tot de inhoud van de content en de gebruiksvriendelijkheid van zoekfuncties of het orderproces. Door de prestaties van je website te analyseren en diverse paginavarianten te testen, ontdek je welke criteria cruciaal zijn voor jouw bezoekers. Welk gedrag vertonen ze? Wat zijn hun behoeften? En waarom haken ze af? Welke aspecten van de website verdienen extra aandacht, en hoe gaan we deze knelpunten aanpakken? Het doel is om de website zo in te richten dat bezoekers converteren, wat bekend staat als conversion rate optimization (CRO) en SEO.

De totale klantenervaring ontstaat uit verschillende interacties. Het succes van deze interacties hangt af van hoe gemakkelijk klanten hun doelen kunnen bereiken. Dit vereist niet alleen inzicht in de aard van het probleem, maar ook creatieve oplossingen. Vraagt het navigeren door jouw webshop veel inspanning van gebruikers, of onderscheid je je juist door geoptimaliseerde interactiemogelijkheden?

Het integreren van SEO (Search Engine Optimization) binnen de CRO-strategie kan het positieve effect op de klantenervaring versterken. Door relevante en nuttige content te creëren die aansluit bij de zoekintenties van potentiële klanten, vinden zij precies wat ze zoeken. Dit verbeterd niet alleen de klantervaring, maar vergroot ook de zichtbaarheid van je website in zoekmachineresultaten. De synergie tussen SEO en CRO biedt een krachtige benadering om zowel de zichtbaarheid als de conversie van je website te optimaliseren.

Website optimalisatie proces

Voor elk bedrijf is het goed om de content op de website te beoordelen, de websiteflow te analyseren en pijnpunten te achterhalen. Website optimalisatie of wel CRO en SEO zijn een continu proces van datagedreven experimenten en valideren, waarbij je digitale kanalen steeds verder optimaliseert. Met CRO en SEO werk je aan een hogere klanttevredenheid, zichtbaarheid, conversie en omzet. Om de strategie succes te implementeren komt dit tot uiting in diverse disciplines.

Niet vanuit de heup, maar…

Maatwerkoplossingen voor elke case

Maatwerk oplossingen voor elke case

Heading
Websiteoptimalisatie

Werkwijze voor websiteoptimalisatie

Met onze doelgerichte aanpak en continue optimalisatie helpen wij jou om jouw doelen te behalen en het succes van jouw bedrijf te vergroten.

1

Analyseren

Bij deze stap wordt de huidige situatie in kaart gebracht. Bij een funnel analyse bekijk we het verloop van de verschillende stappen in de customer journey, identificeer we waar potentiële klanten afhaken en bekijken we het gedrag van de bezoekers.

2

Strategisch plan ontwikkelen

Op basis van de analyse wordt er een op maat gemaakt strategische actieplan ontwikkeld.

3

Uitvoering en optimaliseren

Funnel marketing is een continu proces. We monitoren het effect van de actie's en sturen bij waar nodig. Ontwikkelingen worden nauwlettend in de gaten gehouden en zijn de basis voor jouw nieuwe doel.
Meer weten?

De voordelen van een Website optimalisatie uitbesteden

  • Hoger rendement uit bestaande websitebezoekers
  • Inzicht in obstakels
  • Verhoog de gebruiksvriendelijkheid
Alle disciplines haken aan

Multidisciplinair website optimalisatie

Onze multidisciplinaire aanpak zorgt ervoor dat we digitale marketingkanalen datagedreven en resultaatgericht kunnen inzetten. Dat houdt in dat onze experts niet alleen werken maar nauw samenwerken met alle disciplines binnen online marketing. Op deze manier zorgen wij voor optimaal resultaat.

In the mix

Gerelateerde diensten

Paid advertising

We bereiken jouw klanten op het juiste moment met de juiste boodschap via zoekmachine-adverteren, social media-adverteren, display-adverteren, videomarketing en programmatic advertising. We gebruiken meetbare resultaten om de inzet van kanalen continu te verbeteren.

Klik hier voor meer marketing resultaat

Content & design

Design en content zijn niet alleen esthetische elementen. Content = King. Zonder aantrekkelijke content zul je nooit opvallen. Design en content zijn geen bijzaken, maar krachtige instrumenten om je merk te doen opvallen, je boodschap krachtig over te brengen en je doelstellingen te realiseren.

Klik hier voor meer marketing resultaat

Bekijk hoe alle disciplines samenkomen in onze werkwijze

Klik hier voor meer marketing resultaat

Waarom website optimalisatie van Funnel Optimizers?

Team met verschillende disciplines
1 aanspreekpunt
Realtime inzicht in de resultaten
Full Funnel Marketing

Meer weten over SEO & CRO?

Maak een afspraak met Martijn, onze SEO specialist!

Naam
E-mailadres of telefoonnummer
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Martijn Visser
SEO & CRO specialist
Wil jij met onze expert sparren over SEO & CRO?
]