Zonder leads geen verkoop

Leadgeneratie

Waarom leadgeneratie?

  • Kwalitatieve leads
  • Continue stroom aan nieuwe leads
  • Meer groei en omzet
  • Meer inzicht in jouw ideale klant
  • Meer leads, meer conversies

Plan een gratis adviesgesprek

Bedankt! Uw bericht is ontvangen.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Je bent op zoek naar manieren om je sales pipeline te laten groeien, maar leveren je huidige marketinginspanningen niet het gewenste resultaat op? Ons ervaren team staat klaar om je te ondersteunen bij het ontwikkelen en implementeren van een krachtige leadgeneratie strategie. Hiermee kun je waardevolle leads aantrekken en je pipeline aanzienlijk uitbreiden.

Van Lead Generation naar Lead scoring

Leadgeneratie is een proces waarin potentiële klanten geïdentificeerd, getarget, aangetrokken en overtuigd worden van de waarde van de producten of diensten die jouw organisatie te bieden heeft. Het doel is om deze potentiële klanten te motiveren tot aankoop of conversie. Binnen dit proces is het van groot belang om de klantreis en het gedrag van je klanten goed te begrijpen, inclusief hun ambities, motivaties, obstakels en behoeften. Het meten van interacties en interesse van leads stelt je in staat om doelgerichte en gepersonaliseerde marketing en opvolging te implementeren.

Dit proces bestaat uit vier cruciale fasen:
1. SEE
Belangstelling wekken
In deze fase ligt de nadruk op het wekken van interesse bij de juiste doelgroep en het aantrekken van nieuwe (website)bezoekers. Bijvoorbeeld door ambities, motivaties, obstakels en behoeften van je doelgroep te benoemen als startpunt.
2. THINK
Overweging stimuleren
Hier focussen we het versterken van de betrokkenheid. Deze fase is gericht op het stimuleren van overweging, waarbij potentiële klanten nadenken over de waarde die jouw organisatie te bieden heeft.
3. DO
Van lead naar converterende klant
Deze fase staat in het teken van het creëren en onderhouden van betekenisvolle relaties met leads en klanten. Tijdens deze periode worden leads op een doelgerichte manier begeleid door de funnel en hiermee gestimuleerd om actie te ondernemen. Van lead naar converterende klant.
4. CARE
Na het genereren van leads gaat het verder met het creëren van ambassadeurs voor jouw organisatie. Dit wordt bereikt door het leveren van ervaringen die de verwachtingen overtreffen en het opbouwen van duurzame relaties.

De basis voor elke leadgeneratie strategie

Jij bent de expert als het om jouw organisatie gaat, daarom stellen we je graag uitgebreide vragen. We willen alles weten, van het ontstaan tot business model, tot je doelgroep, concurrenten en ambities. Daarnaast duiken we graag de data in vanuit Google Analytics, CRM en de branche.

Op basis van deze informatie en onze ervaringen maken we een praktische leadgeneratie strategie. We nemen je mee in doelgroep inzichten, aanbod, salespropositie, marketingcampagnes, marketingkanalen vanuit de funnel en budgetten. Ook hebben we het over het kwalificeren van marketing qualified leads en sales qualified leads.

We nemen jouw leadgeneratie vraagstuk van A tot Z in handen. Van het genereren van leads, het kwalificeren van marketing qualified leads en sales qualified leads, tot leadnurturing en en procesoptimalisatie.

Leadgeneratie voor B2B-bedrijven

Leadgeneratie kan verschillen tussen B2B- en B2C-bedrijven. B2B-leadgeneratie heeft vaak een langere koopcyclus, waarbij tools zoals lead tracking en Customer Relationship Management (CRM) systemen cruciaal zijn voor het identificeren en opvolgen van leads. Aan de andere kant legt B2C-leadgeneratie meer nadruk op merkopbouw, social media, en het vergaren van contactgegevens via formulieren en call-to-actions op websites. In beide scenario's is het essentieel om voortdurend te werken aan performance marketing en conversie-optimalisatie om de doeltreffendheid van je marketingcampagnes te versterken.

Niet vanuit de heup, maar…

Maatwerkoplossingen voor elke case

Maatwerk oplossingen voor elke case

Heading
Websiteoptimalisatie

Hoe wij online resultaat behalen in de automotive branche?

Met onze doelgerichte aanpak en continue optimalisatie helpen wij jou om jouw doelen te behalen en het succes van jouw bedrijf te vergroten.

1

Analyseren

Bij deze stap wordt de huidige situatie in kaart gebracht. Bij een funnel analyse bekijk we het verloop van de verschillende stappen in de customer journey, identificeer we waar potentiële klanten afhaken en bekijken we het gedrag van de bezoekers.

2

Strategisch plan ontwikkelen

Op basis van de analyse wordt er een op maat gemaakt strategische actieplan ontwikkeld.

3

Uitvoering en optimaliseren

Funnel marketing is een continu proces. We monitoren het effect van de actie's en sturen bij waar nodig. Ontwikkelingen worden nauwlettend in de gaten gehouden en zijn de basis voor jouw nieuwe doel.
Meer weten?

De voordelen van lead generatie

  • Kwalitatieve leads
  • Continue stroom aan nieuwe leads
  • Meer groei en omzet
  • Meer inzicht in jouw ideale klant
  • Meer leads, meer conversies
  • Meer relevante bezoekers
Alle disciplines haken aan.

Multidisciplinair leadgeneratie marketing.

Onze multidisciplinaire aanpak zorgt ervoor dat we digitale marketingkanalen datagedreven en resultaatgericht kunnen inzetten. Dat houdt in dat onze experts niet alleen werken maar nauw samenwerken met alle disciplines binnen online marketing. Op deze manier zorgen wij voor optimaal resultaat.

In the mix

Gerelateerde diensten

Data & CRO

Voorlopen op jouw concurrentie? Integreer data in je marketingstrategie. Marketing Intelligence combineert marketing-, klant- en marktgegevens. Dit werkt samen met CRO, een continu proces van datagedreven experimenten om je digitale kanalen te verbeteren.

Klik hier voor meer marketing resultaat

SEO

Wil je met je website of webshop een hogere positie behalen in de zoekresultaten van Google? Met behulp van technische optimalisatie, de juiste content, linkbuilding, lokale SEO en conversie-optimalisatie wordt de kwaliteit en de autoriteit van je domein verbeterd en kom jij hoger in Google.

Klik hier voor meer marketing resultaat

Bekijk hoe alle disciplines samenkomen in onze werkwijze

Klik hier voor meer marketing resultaat

Waarom Leadgeneratie van Funnel optimizers

Team met verschillende disciplines
1 aanspreekpunt
Realtime inzicht in de resultaten
Full Funnel Marketing

Klaar voor meer leads?

Maak een afspraak met Martijn, onze leadgeneratie specialist!

Naam
E-mailadres of telefoonnummer
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Martijn Pot
Leadgeneratie expert
Wil jij met onze expert sparren over Leadgeneratie?
]