Versnel je online groei door datagedreven optimalisatie en validatie.

Data & CRO

5 redenen voor het inzetten van data & CRO

  • Maximale organische zichtbaarheid
  • Optimalisaties met impact
  • Innovatie als groeiversneller
  • Geïntegreerde search strategie (SEO en SEA
  • Hoog rendement op organische traffic

Wil je een voorsprong nemen op je concurrenten? Dan moet data een integraal onderdeel van je marketingstrategie zijn. Marketing Intelligence omvat het creëren van waarde door het samenvoegen van marketinggegevens, klantgegevens en marktgegevens. Deze gegevens zijn van essentieel belang om te bepalen of je campagnes het gewenste effect hebben of dat gebruikers op jouw platform gemakkelijk kunnen navigeren naar een conversie. Data gaat hand in hand met Conversie Ratio Optimalisatie (CRO), wat een continu proces is van datagedreven experimenten en validatie, waarbij je digitale kanalen voortdurend verbetert. Met CRO werk je aan een hogere klanttevredenheid, conversie en omzet.

Hoewel CRO vaak wordt geassocieerd met A/B-testen, is dit slechts een van de beschikbare instrumenten. Door een dieper begrip van je doelgroep, kun je gebruikers voorzien van een verbeterde gebruikerservaring en help je hen om hun doelen te bereiken. Door voortdurend meten, analyseren en testen optimaliseer je de gebruiksvriendelijkheid, overtuigingskracht en conversieratio van je website. 

Data & CRO bij Funnel Optimizers

Wil je een voorsprong nemen op je concurrenten? En data dat een integraal onderdeel is van je marketingstrategie. Onze specialisten staan klaar om je te ondersteunen!

CRO audit

Klik hier voor meer marketing resultaat

Conversie optimalisatie

Klik hier voor meer marketing resultaat

Inrichten web analytics

Klik hier voor meer marketing resultaat

Data dashboards

Klik hier voor meer marketing resultaat

Niet vanuit de heup, maar…

Maatwerkoplossingen voor elke case

Maatwerk oplossingen voor elke case

Heading
Websiteoptimalisatie

De voordelen van het uitbesteden van data & CRO

  • Expertise en ervaring
  • Meer resultaat
  • Verhogen van conversieratio
  • Efficiëntere en effectievere campagnes
  • Meer inzichten
  • Datagedreven besluiten

Wat levert CRO & Data je op?

Conversie-optimalisatie (CRO) en datagedreven besluitvorming zijn essentiële elementen voor bedrijven die streven naar groei en succes op het internet. Conversie-optimalisatie (CRO) en datagedreven besluitvorming vormen de ruggengraat van succesvolle modern marketingstrategieën. Door te focussen op CRO en het benutten van data voor beslissingen, kunnen bedrijven hun online prestaties naar nieuwe hoogten tillen. Deze aanpak biedt niet alleen directe voordelen, zoals verbeterde conversieratio's en gebruikerservaringen, wat resulteert in meer leads en omzet, maar ook op de lange termijn waardevolle inzichten die bijdragen aan duurzame groei en een verbeterde ROI.

Multidisciplinaire inzet van data & CRO

Onze multidisciplinaire aanpak zorgt ervoor dat we CRO optimaal inzetten en data op de juiste manier verzamelen en combineren. Dat houdt in dat onze advertising experts niet alleen werken maar nauw samenwerken met alle disciplines binnen online marketing. Op deze manier kunnen wij voor jou de ideale digitale strategie ontwikkelen die jouw vraagstuk vanuit verschillende hoeken belicht.

Onze experts werken volgens de full funnel marketing methode. Hierin helpen wij jou om stap voor stap meer datagedreven te werken, zodat je jouw ambities realiseert. Dus niet vanuit heup of onderbuik gevoel, maar is gebaseerd op data. Vertaald naar concrete en meetbare verbeteringen en acties. Wij beloven niet alleen, maar we maken het ook waar.

In the mix

Gerelateerde diensten

SEO

Wil je met je website of webshop een hogere positie behalen in de zoekresultaten van Google? Met behulp van technische optimalisatie, de juiste content, linkbuilding, lokale SEO en conversie-optimalisatie wordt de kwaliteit en de autoriteit van je domein verbeterd en kom jij hoger in Google.

Klik hier voor meer marketing resultaat

Content & design

Design en content zijn niet alleen esthetische elementen. Content = King. Zonder aantrekkelijke content zul je nooit opvallen. Design en content zijn geen bijzaken, maar krachtige instrumenten om je merk te doen opvallen, je boodschap krachtig over te brengen en je doelstellingen te realiseren.

Klik hier voor meer marketing resultaat

Bekijk hoe alle disciplines samenkomen in onze werkwijze

Klik hier voor meer marketing resultaat

Hoe wij online resultaat behalen op gebied van data & CRO 

Marketing Intelligence omvat het creëren van waarde door het samenvoegen van marketinggegevens, klantgegevens en marktgegevens. Deze gegevens zijn van essentieel belang om te bepalen of je campagnes het gewenste effect hebben of dat gebruikers op jouw platform gemakkelijk kunnen navigeren naar een conversie. Door te werken met een duidelijk stappenplan worden de gevonden data gecombineerd en omgezet tot actie op gebied van CRO. Onze data en CRO experts helpen je graag en dat altijd datagedreven.  

1

0-meting & doelstelling

Statistieken vormen de kern van conversieoptimalisatie. Daarom beginnen we altijd met het correct instellen van Google Analytics 4 om een nulmeting uit te voeren. Een nulmeting stelt ons in staat om realistische doelen te formuleren en deze meetbaar te maken.

2

Onderzoek

Hoewel sommige best practices bewezen effectief zijn (zoals heldere productfoto's), geldt dat niet voor alles. Een oranje contactknop kan bijvoorbeeld bij de ene site goed werken, maar bij de andere juist niet. Daarom analyseren we het gedrag op je website met Google Analytics 4 en tools zoals Hotjar. Hierbij maken we altijd onderscheid tussen desktop- en mobielgebruikers.

3

Hypothese

Op basis van ons onderzoek naar het gedrag van gebruikers op je website, formuleren we hypotheses om de knelpunten te verklaren die we tegenkomen. Deze hypotheses bevatten specifieke aanpassingen (zoals een korter contactformulier), het verwachte effect ervan en de reden waarom deze aanpassing succesvol zou kunnen zijn. Deze gaan we vervolgens testen om te zien of ze de gewenste resultaten opleveren.

4

Prioriteren

We kunnen niet alle tests tegelijk uitvoeren, daarom is prioriteren noodzakelijk. Hierbij richten we ons op drie belangrijke criteria: het potentieel - welke pagina's vertonen momenteel de slechtste prestaties maar bieden aanzienlijke verbetermogelijkheden?; de waarde - welke pagina's genereren het meest waardevolle verkeer?; en de haalbaarheid - welke pagina's zijn het makkelijkst te optimaliseren?

5

Testen & Analyseren

Tijd voor actie! In deze fase testen we de hypotheses via A/B-tests, multivariabele tests, of splitstests. Het is cruciaal dat de tests representatief en betrouwbaar zijn. Tijdens deze fase wachten we voornamelijk, omdat tussentijdse analyse niet zinvol is. De testduur wordt bepaald door het aantal bezoekers. Na de testfase kiezen we een winnaar en een verliezer, en voeren we de winnende aanpassing(en) door op je website. Conversieoptimalisatie stopt hier niet: we formuleren nieuwe hypotheses en gebruiken de winnaar in een volgende test.
Meer weten?
Wij doen ons best voor
funnel optimizers - logo verbruggen palletizing solutionsfunnel optimizers - lolo league geophysicsfunnel optimizers - artis amsterdamfunnel optimizers - logo velderhoffunnel optimizers - logo sjj solutionsfunnel optimizers - logo abeos uitzendbureaufunnel optimizers - molenaar badkamersfunnel optimizers - logo flexible plus raaltefunnel optimizers - autoproff
funnel optimizers - logo verbruggen palletizing solutionsfunnel optimizers - lolo league geophysicsfunnel optimizers - artis amsterdamfunnel optimizers - logo velderhoffunnel optimizers - logo sjj solutionsfunnel optimizers - logo abeos uitzendbureaufunnel optimizers - molenaar badkamersfunnel optimizers - logo flexible plus raaltefunnel optimizers - autoproff
Straks ook voor jou?

Waarom SEO audit uitbesteden bij Funnel Optimizers…

Team met verschillende disciplines
1 aanspreekpunt
Realtime inzicht in de resultaten
Full Funnel Marketing

Klaar voor meer online resultaat?

Neem contact op met onze data specialisten

Naam
E-mailadres of telefoonnummer
Bedankt. Uw bericht is ontvangen.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Benthe Rodink
Data specialist
Wil jij met onze expert sparren over CRO & data?
]