Velderhof 123 zitten - Groei naar een volwassen digitale klantervaring
Meetbare resultaten
'Het aantal kwalitatieve leads is met 71% gestegen'
Velderhof 123 Zitten is een toonaangevende speler op het gebied van zitcomfort op maat voor de 65+ doelgroep. Met 21 winkels en een unieke service aan huis maken zij zitcomfort voor iedereen in Nederland toegankelijk.
De uitdagingen
Velderhof 123 zitten is in 2021 gestart en sinds medio 2022 zijn wij het online marketingbureau voor Velderhof 123 zitten. Velderhof 123 zitten heeft ons gevraagd om de klantreis ervaring van de Velderhof klant te verbeteren en meer kwalitatieve leads te genereren. Dit betekent concreet:
- Een gebruiksvriendelijke website die bezoekers helpt in hun aankoopproces en deze ook vergemakkelijkt.
- De zichtbaarheid en vindbaarheid van Velderhof vergroten.
- Een doorlopende stroom van nieuwe, kwalitatieve leads genereren.
- De naamsbekendheid van Velderhof 123 zitten laten groeien onder de 65+ doelgroep
Resultaten 2023
Vanaf het begin van de samenwerking hebben we nauw samengewerkt met team Velderhof en hebben continu de te nemen stappen met elkaar geconcretiseerd en opgepakt. Dit heeft geresulteerd in een groei op verschillende gebieden:
- Het websiteverkeer via organische kanalen is met 144% toegenomen.
- Het aantal vertoningen op de merknaam Velderhof is met 43% toegenomen.
- Het websiteverkeer op merknaam Velderhof is met 46% gestegen.
- Het aantal kwalitatieve leads is met 71% gestegen.
- De omzet is met 85% toegenomen.
Review
Donec eu felis at libero consequat sagittis a et urna. Praesent nec orci at nulla consequat congue ut non arcu. Vivamus vitae arcu vel velit efficitur vestibulum vel in purus.
Aanpak
Stap 1: Analyse en inventarisatie van huidige klantreis en rol website
- Samen met het team van Velderhof hebben we gekeken naar strategische vraagstukken als positionering, doelgroep en kanalen inzet.
- We hebben een nulmeting gedaan van de Google Analytics data op bezoekers, verkeersbronnen, gedrag op de website en de belangrijkste conversiedoelen.
- We hebben de huidige klantreis in kaart gebracht en gekeken naar de rol van belangrijke pagina’s op de website.
Stap 2: Analyse Online Marketing-positie (nulmeting) en uitwerken online marketing aanpak (marketingplan 2024)
- Vervolgens hebben we een gerichte analyse van de huidige online marketingpositie gemaakt. Hierin namen we concurrentiepositie, zoekmachine potentieel (zichtbaarheid/vindbaarheid), huidige kanalen inzet en website performance mee.
- Met de bevindingen uit de verschillende analyses hebben we een nieuwe digitale strategie opgesteld voor de lange- en korte termijn. some text
- Op korte termijn hebben we de focus gelegd op de belangrijkste landingspagina’s en performance kanalen gericht op leadgeneratie (Think fase).
- Vervolgens hebben we kanalen toegevoegd die zorgen voor meer zichtbaarheid van het merk Velderhof en vraag creëert rondom het productaanbod (SEE/Think fase).
- Als derde pijler hebben we een plan gericht op het stimuleren van winkeltraffic en afspraken gemaakt (DO fase), aangezien dit een belangrijk afzetkanaal van Velderhof is.
- Ook hebben we de rol van product owner aangenomen om de website door te blijven ontwikkelen.
Stap 3: Uitvoering richting groei in online resultaat
Vervolgens zijn we aan de slag gegaan met het uitvoeren van de online marketing aanpak (op basis van prioriteit/impact). Onderdelen uit dit plan waren:
- Doorontwikkeling van de website op het gebied van gebruiksvriendelijkheid en navigatie.
- Ontwikkeling van customer journey’s (binnen de website)
- Ontwikkeling van nieuwe landingspagina’s.
- Ontwikkeling van bijpassende conversiemomenten/leadgeneratie triggers.
- Optimaliseren website performance (techniek/content en conversie optimalisatie (CRO))
- Optimaliseren van bestaande leadgeneratie campagnes via belangrijke performance kanalen.
- Uitrollen van een SEO-, SEA en Social strategie per productgroep.some text
- Technische issues en optimalisaties bepalen en instructies met webbouwer besproken.
- SEO-contentplan maken o.b.v. zoektermenonderzoek en zoekintentie.
- Vervolgens zijn we commerciële en informatieve landingspagina’s gaan ontwikkelen voor een optimale zichtbaarheid en vindbaarheid.
- Ook hebben we een Linkbuilding plan opgesteld en uitgevoerd om domeinautoriteit uit te bouwen.
Stap 4: Ontwikkeling performance dashboard en monitoring
We hebben in samenwerking met Velderhof een Performance dashboard gebouwd in Looker studio om de resultaten te monitoren, op te rapporteren en te kunnen bijsturen. We hebben gezamenlijk de KPI’s bepaald. Denk aan:some text
- Bereik onder de focus doelgroep
- Bezoekersaantallen totaal en per kanaal
- Branded search (zoekvolume op merknaam)
- Gedrag van bezoekers op de website
- Belangrijkste landingspagina’s
- Conversiemomenten
- Showroom traffic
- Conversie van lead naar klant
Heb je een online marketing uitdaging en wil je inzicht in je groeikansen? Maak dan vrijblijvend een kennismakingsafspraak.