Verhoog jouw conversies met de juiste e-mail marketing strategie
Email marketing
Waarom email marketing?
- Direct medium: je boodschap belandt direct in de mailbox van je doelgroep
- Efficiëntere inzet mediabudget.
- Sterkere word-of-mouth
- Hoge ROI
- Het persoonlijk benaderen van je doelgroep door middel van gepersonaliseerde e-mails
Binnen online Marketing is e-mail marketing automation al jaren een succesvolle methode om online resultaat te boeken. Email marketing is dan ook één van de meest krachtige kanalen om van prospects klanten te maken, maar ook om je klantenkring te behouden en uit te breiden. Wil jij ook relevanter communiceren in je e-mails?
Het belang van e-mailmarketing
Het belang van e-mailmarketing in de moderne zakelijke wereld kan niet worden overschat. In een tijdperk waarin sociale media en andere digitale kanalen de aandacht van consumenten kunnen versnipperen, blijft e-mail een krachtig en direct communicatiemiddel. Hier zijn enkele redenen waarom e-mailmarketing van belang is in de marketingstrategieën van bedrijven:
De voordelen van e-mailmarketing uitbesteden
- Direct medium: je boodschap belandt direct in de mailbox van je doelgroep
- Het persoonlijk benaderen van je doelgroep door middel van gepersonaliseerde e-mails
- Relatief goedkoop medium
- Direct en meetbaar resultaat
- Hoge ROI
Het resultaat van e-mailmarketing
Het resultaat van e-mailmarketing is tweeledig: het bevorderen van de relatie met bestaande klanten en het aantrekken van nieuwe klanten. Door relevante en waardevolle inhoud te delen via e-mails op het juiste moment in de gehele klantreis, kunnen bedrijven een sterkere band opbouwen met hun huidige klantenbestand. Dit kan resulteren in een hogere klantloyaliteit, meer herhaalaankopen en positieve mond-tot-mondreclame.
Daarnaast is e-mailmarketing een krachtig instrument voor het genereren van nieuwe leads en het uitbreiden van het klantenbestand. Door gerichte e-mailcampagnes te creëren en te verzenden naar potentiële klanten op het juiste moment in de gehele klantreis, kunnen bedrijven hun merkbekendheid vergroten, interesse wekken en conversies stimuleren.
De juiste informatie op het juiste moment
Als organisatie is het cruciaal om 1-op-1 communicatie te realiseren met gepersonaliseerde campagnes en segmentatie. Dit vereist de slimme koppeling van databronnen en het verrijken van gegevens over jouw doelgroep, waaronder hun gedrag, interesses, aankoophistorie en andere relevante informatie. Met deze waardevolle data kun je geheel geautomatiseerde en gepersonaliseerde online email campagnes opzetten. Marketing automation biedt de mogelijkheid om de customer journey van jouw organisatie te optimaliseren.
Hoe wij online resultaat behalen met emial marketing
Door te werken met een doordacht en duidelijk aanpak worden altijd de belangrijkste elementen en vakgebieden meegenomen:
Analyseren huidige situatie en kansen
Email flows uitwerken
Optimaliseren
On site optimaliseren
De juiste informatie op het juiste moment
Als organisatie is het cruciaal om 1-op-1 communicatie te realiseren met gepersonaliseerde campagnes en segmentatie. Dit vereist de slimme koppeling van databronnen en het verrijken van gegevens over jouw doelgroep, waaronder hun gedrag, interesses, aankoophistorie en andere relevante informatie. Met deze waardevolle data kun je geheel geautomatiseerde en gepersonaliseerde online email campagnes opzetten. Marketing automation biedt de mogelijkheid om de customer journey van jouw organisatie te optimaliseren.
Alle disciplines haken an.
Multidisciplinaire email marketing
Onze multidisciplinaire aanpak zorgt ervoor dat we email marketing optimaal kunnen inzetten en inrichten. Dat houdt in dat onze email experts niet alleen werken maar nauw samenwerken met alle disciplines binnen online marketing. Op deze manier zorgen wij ervoor dat de gevoerde campagnes leiden tot succes.
In the mix
Gerelateerde diensten
Data & CRO
Voorlopen op jouw concurrentie? Integreer data in je marketingstrategie. Marketing Intelligence combineert marketing-, klant- en marktgegevens. Dit werkt samen met CRO, een continu proces van datagedreven experimenten om je digitale kanalen te verbeteren.
Content & design
Design en content zijn niet alleen esthetische elementen. Content = King. Zonder aantrekkelijke content zul je nooit opvallen. Design en content zijn geen bijzaken, maar krachtige instrumenten om je merk te doen opvallen, je boodschap krachtig over te brengen en je doelstellingen te realiseren.