De volgende stap zetten in social media adverteren?

Social media adverteren

Social media advertising stelt bedrijven in staat efficiënter en effectief aanwezig te zijn op diverse social media kanalen, zoals Facebook, Instagram, YouTube, Pinterest, Snapchat, LinkedIn en TikTok. Social advertising draagt dan ook significant bij aan het versterken van de merkbekendheid, toename in aantal volgers en conversies. Wil jij efficiënt en effectief adverteren op social media? Wij helpen jou verder.

De opbrengsten van adverteren op sociale media

De primaire opbrengst van het inzetten van sociale media-advertenties is het bereiken van de doelgroep. Vanwege de toenemende uitdaging om organisch op te vallen, is adverteren bijna noodzakelijk geworden om echt op te vallen.

Sociale media-advertenties bieden bedrijven de unieke gelegenheid om direct in contact te komen met hun doelgroep. Door middel van doelgerichte betaalde campagnes kunnen specifieke doelgroepen worden bereikt dankzij geavanceerde targetingstrategieën.

De mogelijkheden van social media adverteren strekt zich uit over diverse sociale kanalen. Naast de prominente advertentiekanalen op Meta, zoals Facebook en Instagram, en de zakelijke focus op LinkedIn en X (Twitter), bieden opkomende platforms zoals Snapchat, TikTok, YouTube en Pinterest eveneens interessante mogelijkheden voor effectieve social advertising.

Het belang van social advertising

Mocht het gebruikersaantal van social media platformen je nog niet genoeg overtuigen, dan zijn er nog talloze andere reden waarom social media advertising een slimme investering is.

Voordelen van social advertising uitbesteden

  • Oneindige target mogelijkheden
  • Genereer website bezoekers, leads en conversies
  • Inzetbaar in elke fase van de customer journey

Adverteren op basis van de verschillende fases in de funnel

Er zijn diverse mogelijkheden om je doelgroep effectief te bereiken met betaalde digitale media. Maar wil je je klanten op een effectieve en efficiënte manier bereiken? Zorg er dan voor dat je op het juiste moment de juiste middelen inzet, afgestemd op de customer journey van je klanten.

Aanwezig zijn in de gehele marketing funnel

Social advertising speelt een cruciale rol in de customer journey en dus het bereiken van de doelgroep. Het doorlopen van alle fasen van de klantreis, en het benutten van verschillende advertentie mogelijkheden op diverse touchpoints is van essentieel belang om de betrokkenheid en invloed op je doelgroep te maximaliseren.

See - Think - Do - Care campagnestructuur

Social media advertising draagt bij aan het bereiken van zowel branding- als sales doelstellingen. Voor het helder definiëren van een online marketingstrategie maken wij gebruik van het See-Think-Do-Care-model.

Zo wordt in de See fase het merk onder de aandacht gebracht bij de doelgroep(en). Tijdens de Think-fase streven we naar het aantrekken van kwalitatieve websitebezoekers, en in de Do-fase stimuleren we directe conversie. Deze benadering zorgt voor een effectieve en efficiënte benadering van de doelgroep en een optimaal resultaat.

Diverse social media advertising mogelijkheden

Binnen social media advertising zijn er diverse mogelijkheden en kanalen om jouw doelgroep te bereiken en je online aanwezigheid te versterken. Social media ads stellen je niet alleen in staat om je zichtbaarheid te vergroten, maar ook om specifiek in te spelen op de behoeften van potentiële klanten op verschillende momenten in de customer journey.

Het kiezen van de juiste kanalen, de juiste advertentie-indeling en strategie is essentieel om effectief de juiste doelgroep aan te spreken en je marketingdoelen te bereiken. Het benutten van deze diverse mogelijkheden is essentieel voor succes in het digitale advertentielandschap.

Adverteren op verschillende social kanalen

Niet vanuit de heup, maar…

Maatwerkoplossingen voor elke case

Maatwerk oplossingen voor elke case

Heading
Websiteoptimalisatie

Hoe wij online resultaat behalen met social ads

Door te werken met een doordacht en duidelijk aanpak worden altijd de belangrijkste elementen en randvoorwaarden van een campagne meegenomen. 

1

Doelstellingen bepalen en analyseren

Samen bespreken we wat de doelstellingen gaan worden voor in de campagnes. Dit kan uiteenlopen van zichtbaarheid, merkbekendheid, websiteverkeer of conversies.

Vanuit deze doelstellingen bespreken we wat realistische budgetten en resultaten zijn.

2

Audit & strategisch plan ontwikkelen

Op basis van deze doelstellingen en een analyse van de huidige situatie identificeren we de meest relevante en passende social kanalen om het beoogde doel te bereiken.

Vanuit deze inzichten maken we een op maat gemaakte campagnestructuur.

3

Opbouwen

We richten en/of optimaliseren de diverse advertentieaccounts in en zorgen dat alles meetbaar wordt gemaakt.

Nadat we de campagnestructuur, content en andere advertentiemiddelen klaar hebben staan, bouwen we de advertenties op.

4

Monitoring & optimaliseren

Zodra de campagnes live zijn gegaan, begint het leerproces. We analyseren de campagneresultaten en voeren vanuit data nieuwe optimalisaties door.

Door middel van A/B-testen vergelijken we verschillende versies van advertenties om te zien welke het beste presteren. We testen continu met verschillende soorten content, zoals video's, afbeeldingen en tekst, om te ontdekken wat het meeste engagement oplevert.


Meer weten?

Alle disciplines haken aan.

Multidisciplinair social advertising

Onze multidisciplinaire aanpak zorgt ervoor dat we social advertising optimaal inzetten. Dat houdt in dat onze advertsing experts niet alleen werken maar nauw samenwerken met alle disciplines binnen online marketing. Op deze manier kunnen wij voor jou de ideale digitale strategie ontwikkelen die jouw vraagstuk vanuit verschillende hoeken belicht.

Onze experts werken volgens de full funnel marketing methode. Hierin helpen wij jou om stap voor stap meer datagedreven te werken, zodat je jouw ambities realiseert. Dus niet vanuit heup of onderbuik gevoel, maar is gebaseerd op data. Vertaald naar concrete en meetbare verbeteringen en acties. Wij beloven niet alleen, maar we maken het ook waar.

In the mix

Gerelateerde diensten

SEO

Wil je met je website of webshop een hogere positie behalen in de zoekresultaten van Google? Met behulp van technische optimalisatie, de juiste content, linkbuilding, lokale SEO en conversie-optimalisatie wordt de kwaliteit en de autoriteit van je domein verbeterd en kom jij hoger in Google.

Klik hier voor meer marketing resultaat

Data & CRO

Voorlopen op jouw concurrentie? Integreer data in je marketingstrategie. Marketing Intelligence combineert marketing-, klant- en marktgegevens. Dit werkt samen met CRO, een continu proces van datagedreven experimenten om je digitale kanalen te verbeteren.

Klik hier voor meer marketing resultaat
Wij doen ons best voor
funnel optimizers - logo verbruggen palletizing solutionsfunnel optimizers - lolo league geophysicsfunnel optimizers - artis amsterdamfunnel optimizers - logo velderhoffunnel optimizers - logo sjj solutionsfunnel optimizers - logo abeos uitzendbureaufunnel optimizers - molenaar badkamersfunnel optimizers - logo flexible plus raaltefunnel optimizers - autoproff
funnel optimizers - logo verbruggen palletizing solutionsfunnel optimizers - lolo league geophysicsfunnel optimizers - artis amsterdamfunnel optimizers - logo velderhoffunnel optimizers - logo sjj solutionsfunnel optimizers - logo abeos uitzendbureaufunnel optimizers - molenaar badkamersfunnel optimizers - logo flexible plus raaltefunnel optimizers - autoproff
Straks ook voor jou?

Waarom social advertising uitbesteden aan Funnel Optimizers

Team met verschillende disciplines
1 aanspreekpunt
Realtime inzicht in de resultaten
Full Funnel Marketing
]