Wil je beter gevonden worden in Google? Wil je inzicht krijgen in waar jouw groeikansen liggen?
SEO audit - SEO analyse
Wat levert een SEO audit je op?
- Inzicht of zoekmachines je website correct kunnen crawlen en indexeren.
- Inzicht in zoekwoordprestaties en nieuwe kansrijke zoekwoorden.
- Beoordeling van je contentkwaliteit.
- Inzicht in hoe gebruikers omgaan met je website.
- Tips voor het verbeteren van je zichtbaarheid en vindbaarheid.
Overige SEO diensten
Het digitale marketing landschap verandert voortdurend met nieuwe technologische ontwikkelingen en trends. Twijfel je over je huidige SEO strategie? Daag ons uit voor een audit en optimaliseer je aanpak.
Wil je vrijblijvend een SEO audit? Daag ons uit en neem contact op.
Het belang van een SEO audit
Het uitvoeren van een SEO-audit is van belang voor het scherp houden van je website. Met een audit krijg je een helder beeld van de zwakke punten en ontdek je nieuwe optimalisatiekansen. Zo zorg je ervoor dat je website altijd optimaal presteert in zoekmachines en beter vindbaar wordt voor je doelgroep.
Voordelen van SEO audit uitbesteden
- Hogere posities in Google
- Duidelijk actiepunten
- Strategisch plan
- Inzicht in de huidige situatie
- Kennis van diverse SEO strategieën
Het resultaat van een SEO audit
Het resultaat? Een op maat gemaakt actieplan dat niet alleen de zwakke punten weergeeft maar ook de kansen identificeert. Deze analyse gaat verder dan het vast stellen van de huidige status van jouw online aanwezigheid; het biedt concreet handvatten en verbeterpunten om de zichtbaarheid en effectiviteit van jouw website of webshop te versterken.
Tijdens een SEO audit analyseren we elk aspect van SEO van jouw website of webshop. Van de technische structuur tot de kwaliteit van de content en de gebruikerservaring, richten we ons op de essentiële elementen die jouw positie in de zoekresultaten beïnvloeden.
Werkwijze voor SEO audit
Door te werken met een doordachte en duidelijk aanpak worden altijd de belangrijkste elementen en pijlers van een SEO meegenomen.
Doelstellingen Definiëren
Dit kan variëren van het verbeteren van de zichtbaarheid in zoekmachines, het verhogen van organisch verkeer.
Nulmeting
Deze inzichten laten duidelijk de mate van volwassenheid zien en zijn de basis voor de actieplanning.
Actieplanning
We prioriteren alle uit te voeren taken in een overzichtelijke tijdlijn voor zowel de korte als de lange termijn.
Implementatie en uitvoering
Monitoring en Evaluatie
Onderdelen van SEO audit / Nulmeting
Bij het optimaliseren van een website voor zoekmachines is een grondige SEO-audit of nulmeting een essentiële eerste stap. Deze audit biedt een uitgebreid overzicht van de huidige staat van de website op het gebied van zoekmachineoptimalisatie (SEO). Door middel van een gedetailleerde analyse van verschillende SEO-factoren, kunnen verbeterpunten en kansen geïdentificeerd worden.
Multidisciplinaire SEO
Onze multidisciplinaire aanpak zorgt ervoor dat we SEO optimaal inzetten. Dat houdt in dat onze SEO experts niet alleen werken maar nauw samenwerken met alle disciplines binnen online marketing. Op deze manier kunnen wij voor jou de ideale digitale strategie ontwikkelen die jouw vraagstuk vanuit verschillende hoeken belicht.
Onze experts werken volgens de full funnel marketing methode. Hierin helpen wij jou om stap voor stap meer datagedreven te werken, zodat je jouw ambities realiseert. Dus niet vanuit heup of onderbuik gevoel, maar is gebaseerd op data. Vertaald naar concrete en meetbare verbeteringen en acties. Wij beloven niet alleen, maar we maken het ook waar.
In the mix
Gerelateerde diensten
Data & CRO
Voorlopen op jouw concurrentie? Integreer data in je marketingstrategie. Marketing Intelligence combineert marketing-, klant- en marktgegevens. Dit werkt samen met CRO, een continu proces van datagedreven experimenten om je digitale kanalen te verbeteren.
Content & design
Design en content zijn niet alleen esthetische elementen. Content = King. Zonder aantrekkelijke content zul je nooit opvallen. Design en content zijn geen bijzaken, maar krachtige instrumenten om je merk te doen opvallen, je boodschap krachtig over te brengen en je doelstellingen te realiseren.