8 Tips om het maximale uit je Google Ads conversion tracking te halen
8 Tips om het maximale uit je Google Ads conversion tracking te halen
Integreer jouw marketingtools en klantgegevens voor een effectieve en efficiënte campagnevoering.

Marketing automation

4 redenen voor marketing automation

  • Marketing over funnelfases heen
  • Maximaal meetbaar
  • Veel testen, meer inzicht.
  • Hoog rendement

Laat marketing automation je helpen!

Veel organisaties worden geconfronteerd met de uitdaging van een complex digitaal landschap, dat bestaat uit verschillende marketingtools en klant data. Bovendien zijn er daarnaast talloze contactmomenten met de doelgroep. Vaak leidt de overvloed aan tools en campagnes tot het verlies van controle over alle interacties in de customer journey.

Meer weten over marketing automation? Lees verder of neem vrijblijvend contact met ons op!

Hoe wij online resultaat behalen op gebied van Marketing automation 

Marketing automation omvat het creëren van waarde door het samenvoegen van marketinggegevens, klantgegevens en marktgegevens. Deze gegevens zijn van essentieel belang om te bepalen of je campagnes het gewenste effect hebben of dat gebruikers op jouw platform gemakkelijk kunnen navigeren naar een conversie. Door te werken met een duidelijk stappenplan worden de gevonden data gecombineerd en omgezet tot actie op gebied van CRO. Onze data en CRO experts helpen je graag en dat altijd datagedreven.

1

Doelstellingen vaststellen

Het proces begint met het vaststellen van duidelijke en meetbare doelstellingen voor de marketing automation strategie. Dit omvat het definiëren van wat we willen bereiken, zoals het verbeteren van klantbetrokkenheid, verhogen van conversiepercentages, of optimaliseren van de klantreis.
2

Gegevens verzamelen en integreren

We verzamelen en integreren marketinggegevens, klantgegevens en marktgegevens vanuit verschillende bronnen. Dit omvat het gebruik van CRM-systemen, analytische tools, marketingplatforms en externe databronnen. Deze gegevens worden samengebracht in een centrale database om een volledig overzicht te krijgen van klantgedrag en campagneprestaties.
3

Segmentatie en persona’s creëren

Op basis van de verzamelde gegevens segmenteren we de doelgroep en creëren we gedetailleerde buyer persona’s. Dit helpt ons om gepersonaliseerde en relevante content te leveren die aansluit bij de specifieke behoeften en interesses van verschillende klantsegmenten.
4

Campagneplanning en content creatie

We ontwikkelen een gedetailleerd plan voor marketing automation campagnes, inclusief e-mailmarketing, social media campagnes, en gepersonaliseerde content. We creëren waardevolle en relevante content die is afgestemd op de verschillende klantsegmenten en de verschillende fasen van de klantreis.
5

Workflow en automatisering instellen

We stellen geautomatiseerde workflows in die verschillende marketingprocessen stroomlijnen. Dit omvat het opzetten van e-mailcampagnes, lead nurturing programma’s, en trigger-gebaseerde acties zoals follow-up e-mails en retargeting advertenties. Deze workflows zorgen ervoor dat de juiste boodschap op het juiste moment bij de juiste persoon terechtkomt.

Wat levert marketing automation op?

Marketing automation verhoogt productiviteit door routinetaken te automatiseren, wat marketingteams ruimte geeft voor strategische taken. Het verbetert lead nurturing en conversie door gepersonaliseerde boodschappen op het juiste moment te sturen. Daarnaast verhoogt het klantbetrokkenheid, levert waardevolle data en inzichten, zorgt voor een consistente merkervaring, en bespaart kosten.

Kortom, het optimaliseert marketinginspanningen en stimuleert bedrijfsontwikkeling en groei.

5 redenen voor een goede marketing strategie

  • Expertise en ervaring
  • Tijdsbesparing
  • Flexibiliteit en schaalbaarheid
  • Resultaatgericht

Multidisciplinaire marketing automation

Onze multidisciplinaire aanpak zorgt ervoor dat we marketing automation optimaal kunnen inzetten en data op de juiste manier verzamelen en combineren. Dat houdt in dat onze experts niet alleen werken maar nauw samenwerken met alle disciplines binnen online marketing. Op deze manier kunnen wij voor jou de ideale digitale strategie ontwikkelen die jouw vraagstuk vanuit verschillende hoeken belicht.

Onze experts werken volgens de full funnel marketing methode. Hierin helpen wij jou om stap voor stap meer datagedreven te werken, zodat je jouw ambities realiseert. Dus niet vanuit heup of onderbuik gevoel, maar is gebaseerd op data. Vertaald naar concrete en meetbare verbeteringen en acties. Wij beloven niet alleen, maar we maken het ook waar.

Met Smienk Trapliften samengewerkt met Funnel Optimizers voor een CRO Audit. Heel uitgebreid en praktisch tegelijk. Prettige mensen om mee samen te werken.
Amslod logo
Ik werk al een aantal jaren samen met Funnel Optimizers, naar grote tevredenheid. De cijfers zijn enorm verbeterd, ze zijn pro-actief en denken actief mee. Niet alleen op het gebied van online marketing, maar ze kijken naar de gehele scope waarin wij actief zijn. Daarnaast zijn het ook leuke heren en dames, zodat het voelt als de eigen online marketing afdeling (maar dan op ‘afstand’).
Artis
Funnel Optimizers zijn uitermate vaardig in het precies in kaart brengen, updaten en verbeteren van alle SEO-gerelateerde werkzaamheden binnen een organisatie. Door hun pro activiteit en brede kennis van hun vakgebied creëren ze kansen en ruimte voor innovatie. Daarnaast zorgen ze ervoor dat een organisatie de juiste informatie aangeleverd krijgt om in te spelen op actuele onderwerpen.

Ontdek wat wij voor jou kunnen betekenen!

Waarom marketing automation uitbesteden bij Funnel Optimizers…

Team met verschillende disciplines

Onze multidisciplinaire aanpak zorgt ervoor dat we marketing automation optimaal inzetten. Dat houdt in dat onze experts niet alleen werken maar nauw samenwerken met alle disciplines binnen online marketing. Op deze manier kunnen wij voor jou de ideale digitale strategie ontwikkelen die jouw vraagstuk vanuit verschillende hoeken belicht.

1 aanspreekpunt

Bij ons staat één aanspreekpunt centraal in onze manier van werken. We begrijpen dat overzicht en consistentie essentieel zijn voor het succes van jouw marketingactiviteiten. Door te werken met één toegewijd contactpersoon, verzekeren we korte lijnen, heldere communicatie en een persoonlijke aanpak die volledig is afgestemd op jouw behoeften.

Realtime inzicht in de resultaten

Realtime inzicht in de resultaten is een essentieel onderdeel van onze aanpak. Wij zijn ervan overtuigd dat het begrijpen van de impact van jouw marketinginspanningen op elk moment cruciaal is voor succes. Door data en prestaties direct toegankelijk te maken, krijg je de mogelijkheid om razendsnel te schakelen en je strategie bij te sturen waar nodig.

Full Funnel Marketing

Onze benadering van full funnel marketing is de kern van onze strategie. We geloven dat het belangrijk is om zichtbaar te zijn gedurende de hele klantreis – van bewustwording tot aankoop en loyaliteit. Door elke fase van de funnel zorgvuldig te beheren, zorgen we ervoor dat geen enkel aspect over het hoofd wordt gezien. Dit maakt de reis van de klant naadloos en versterkt de effectiviteit van jouw online marketinginspanningen.

Klaar voor meer online resultaat?

FAQ

test

Overige Marketing automation diensten

Wil jij met Martijn Visser onze expert in sparren?
Maak vandaag nog een afspraak