Verbruggen

Verbruggen Palletizing Solutions - Internationale B2B marketing succes

Meetbare resultaten

380%
Meer bezoekers
+94%
Conversies
+143%
Organische bezoekers

'Leadgeneratie campagnes in verschillende landen met verschillende talen vraagt om creativiteit en veel testen'

Verbruggen Palletizing Solutions is een innovatieve machinebouwer uit Nederland. De machines stapelen razendsnel producten op pallets, zodat deze efficiënt en veilig vervoerd of opgeslagen kunnen worden. Toepassing van agri, food tot industrie. Een prachtig familiebedrijf dat machines over de hele wereld heeft geplaatst.

De samenwerking met Verbruggen, vanaf nu VPS, begon met een periode van tijdelijke ondersteuning op de marketingafdeling. Gedurende 2 dagen per week hebben hebben we toen eerst de basics van online marketing helpen opzetten.
Denk hierbij aan een gebruiksvriendelijke website, een SEO-contentplan op basis van zoektermen onderzoek, opzet advertentieaccounts, e-mail marketing en conversiemetingen in Google Analytics. Na een periode was dit project afgerond.
Na een jaar kwamen we weer in gesprek met Verbruggen, vanwege duidelijke groeiambities. VPS zocht een een online marketing bureau als aanvulling op het eigen marketingteam (3 personen). Het belangrijkste marketingdoel:  het werven van kwalitatieve leads uit 15 focuslanden.

Belangrijk kenmerk van de samenwerking was dat we elkaar regelmatig fysiek ontmoeten en dat we naast operationele ondersteuning zorgen voor rapportages en inzichten waar het MT beslissingen op kan baseren.

De uitdagingen

  • Leadgeneratie campagnes in verschillende landen met verschillende talen vraagt om creativiteit en veel testen. 
  • Daarbij was de uitdaging vooral om goede marketingcijfers te krijgen, waarop keuzes gemaakt kunnen worden. B2B-marketing met een lange klantreis vraagt om goede CRM-cijfers. Deze moesten handmatig gekoppeld worden. 
  • Tenslotte was er veel potentieel te behalen in SEO, wat ook moest bijdragen aan het besparen op betaalde trafficgeneratie.

Resultaten

De nauwe samenwerking met het team van Verbruggen heeft geresulteerd in een prachtige groei op verschillende gebieden. We zijn er trots op dat de groei in bezoekers en conversies niet alleen uit betaald verkeer komt, maar juist ook door organisch verkeer (SEO) en conversieoptimalisatie veel aandacht te geven.

Review van Verbruggen

Met Funnel Optimizers hebben wij bij Verbruggen Palletizing Solutions BV onze online marketing naar een hoger niveau gekregen. De fijne samenwerking en het actief meedenken van Martijn en Luc maken het helemaal af. -  Tom Rosier, Commercial Director VPS

Aanpak

Stap 1: Analyse en inventarisatie van huidige klantreis en rol website

  • Samen met het team van VPS hebben we gekeken naar strategische vraagstukken als positionering, doelgroep en kanalen inzet.
  • We hebben een nulmeting gedaan van de Google Analytics data op bezoekers, verkeersbronnen, gedrag op de website en de belangrijkste conversiedoelen.
  • We hebben de huidige klantreis in kaart gebracht en gekeken naar de rol van belangrijke pagina’s op de website.

Stap 2: Analyse Online Marketing-positie (nulmeting) en uitwerken online marketing plan

  • Vervolgens hebben we een gerichte analyse van de huidige online marketingpositie gemaakt. Hierin namen we concurrentiepositie, zoekmachine potentieel (zichtbaarheid/vindbaarheid), huidige kanalen inzet en website performance mee.
  • Met de bevindingen uit de verschillende analyses hebben we een nieuwe digitale strategie opgesteld voor de lange- en korte termijn. 

 

Stap 3: Uitvoering richting groei in online resultaat 

Vervolgens zijn we aan de slag gegaan met het uitvoeren van de online marketing aanpak (op basis van prioriteit/impact). Onderdelen uit dit plan waren:

  • Doorontwikkeling van de website op het gebied van gebruiksvriendelijkheid en navigatie.
  • Ontwikkeling van customer journey’s (binnen de website)
  • Ontwikkeling van nieuwe landingspagina’s.
  • Ontwikkeling van bijpassende conversiemomenten/leadgeneratie triggers.
  • Optimaliseren website performance (techniek/content en conversie optimalisatie (CRO))
  • Optimaliseren van bestaande leadgeneratie campagnes via belangrijke performance kanalen.
  • Uitrollen van een SEO-, SEA en Social strategie per productgroep:
    • Technische issues en optimalisaties bepalen en instructies met webbouwer besproken.
    • SEO-contentplan maken o.b.v. zoektermenonderzoek en zoekintentie.
    • Vervolgens zijn we commerciële en informatieve  landingspagina’s gaan ontwikkelen voor een optimale zichtbaarheid en vindbaarheid.
    • Ook hebben we een Linkbuilding plan opgesteld en uitgevoerd om domeinautoriteit uit te bouwen.

Stap 4: Ontwikkeling performance dashboard en monitoring

We hebben in samenwerking met Verbruggen Palletizing Solutions een Performance dashboard gebouwd in Looker studio om de resultaten te monitoren, op te rapporteren en te kunnen bijsturen. We hebben gezamenlijk de KPI’s bepaald. Denk aan:

  • Bereik onder de focus doelgroep
  • Bezoekersaantallen totaal en per kanaal
  • Branded search (zoekvolume op merknaam)
  • Gedrag van bezoekers op de website
  • Belangrijkste landingspagina’s
  • Conversiemomenten
  • Showroom traffic
  • Conversie van lead naar klant

Heb je een online marketing uitdaging en wil je inzicht in je groeikansen? Maak dan vrijblijvend een afspraak om kennis te maken.

Waar zie jij kansen of uitdagingen?

Tijd voor een afspraak!

Naam
E-mailadres of telefoonnummer
Bedankt. Uw bericht is ontvangen.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Luc Visser
SEO expert
Wil jij met onze expert sparren?
]