Dansschool DIFF Dance Centre - 69% groei in inschrijvingen
Meetbare resultaten
'69% meer proefles- en cursus inschrijvingen'
DIFF Dance Centre bestaat inmiddels 44 jaar en is de laatste decennia ontwikkeld tot een toonaangevende dansschool met veel ruimte voor recreatie en talentontwikkeling. Vanaf het begin biedt de dansschool (bijna) alle disciplines, van klassiek ballet tot breakdance en van peuterdans tot senioren Zumba.
De laatste jaren heeft DIFF met name de nadruk gelegd op het inrichten van de hiphop en jazzdance wedstrijdteams, en het ontwikkelen van de Vooropleiding Dans en het investeren in partnerschappen met diverse onderwijsinstellingen.
De uitdagingen
Voordat wij in beeld kwamen bestond de mediamix uit traditionele middelen zoals buitenreclame en advertenties. Dit zijn prima kanalen voor het genereren van bereik en naamsbekendheid. De potentie zat juist lager in de funnel. Mensen die zelf al proactief op zoek zijn naar een danscursus of dansschool. Dit heeft ertoe geleid dat we Google Ads en een SEO-strategie zijn gaan uitrollen. Met het toevoegen van deze kanalen was de totale mediamix beter in balans en dit zagen we ook direct terug in de positieve resultaten en ROI.
Resultaten 2020
Vanaf het begin van de samenwerking hebben we nauw samengewerkt met Claudia en Tina en hebben continu de te nemen stappen met elkaar geconcretiseerd en opgepakt. Dit heeft geresulteerd in een groei op verschillende gebieden:
- 69% meer proefles- en cursus inschrijvingen uit Google Ads
- 19% verbetering van de conversieratio op de website
- 98% meer website bezoekers via SEO
Review
Luc en Martijn van de Funnel Optimizers zijn uitermate vaardig in het precies in kaart brengen, updaten en verbeteren van alle SEO-gerelateerde werkzaamheden binnen een organisatie. Door hun pro activiteit en brede kennis van hun vakgebied creëren ze kansen en ruimte voor innovatie. Daarnaast zorgen ze ervoor dat een organisatie de juiste informatie aangeleverd krijgt om in te spelen op actuele onderwerpen.
Aanpak
Stap 1: Analyse Online Marketing-positie (nulmeting) en ontwikkeling van een SEO- en SEA (Google Ads) strategie
- We hebben een gerichte analyse van de huidige online marketingpositie gemaakt. Hierin namen we concurrentiepositie, zoekmachinepotentieel (zichtbaarheid/vindbaarheid) en website performance mee.
- Ontwikkeling van een SEO- en Google Ads strategie inclusief zoektermenonderzoek met een lokale focus.
Stap 2: Uitvoering van een SEO- en Google Ads strategie
In deze fase hebben we de SEO- en Google Ads strategie uitgewerkt in een concreet actieplan. Onderdelen uit dit plan waren:
- Technische issues en optimalisaties bepaalt en instructies met webbouwer besproken
- SEO-contentplan maken o.b.v. zoektermenonderzoek en zoekintentie.
- Vervolgens zijn we commerciële- & informatieve landingspagina’s en blogs gaan ontwikkelen samen met DIFF Dance Centre.
- We hebben diverse Google Ads campagnes opgezet rondom de thema’s dansschool en diverse dansstijlen.
- Jaarlijks starten we diverse extra campagnes rondom de open dagen en start van het nieuwe dansseizoen.
Stap 3: Ontwikkeling performance dashboard en monitoring
We hebben in samenwerking met Diff Dance centre een online performance dashboard gebouwd in Looker studio om de resultaten te monitoren, op te rapporteren en te kunnen bijsturen.
- We hebben gezamenlijk de KPI’s bepaald. Denk aan:some text
- Bezoekersaantallen
- Gedrag van bezoekers op de website
- Belangrijkste landingspagina’s
- Belangrijkste verkeersbronnen
- Belangrijkste campagnes
- Conversiemomenten
- Conversie van Lead naar klant
Heb je een online marketing uitdaging en wil je inzicht in je groeikansen? Maak dan vrijblijvend een kennismakingsafspraak.