Versnel je online groei door datagedreven optimalisatie en validatie.

CRO & websitedoorontwikkeling

5 redenen voor het inzetten van data & CRO

  • Hogere conversieratio
  • Optimalisaties met impact
  • Betere gebruikerservaring (UX)
  • Meer omzet en winst
  • Data-gedreven beslissingen

Wil je het maximale uit je bestaande websitebezoekers halen? Verhoog je omzet zonder extra mediabudget uit te geven! Conversieoptimalisatie heeft een directe impact op je inkomsten. Vaak kunnen we met kleine aanpassingen op je website al aanzienlijke resultaten behalen.

Wil je CRO uitbesteden? Daag ons uit en neem contact op!

Hoe wij online resultaat behalen met CRO

Door te werken met een doordacht en duidelijk aanpak worden altijd de belangrijkste elementen en randvoorwaarden meegenomen. Onze CRO experts zorgen voor zichtbaar resultaat.

1

0-meting & doelstelling

Statistieken vormen de kern van conversieoptimalisatie. Daarom beginnen we altijd met het correct instellen van Google Analytics 4 om een nulmeting uit te voeren. Een nulmeting stelt ons in staat om realistische doelen te formuleren en deze meetbaar te maken.
2

Onderzoek

Hoewel sommige best practices bewezen effectief zijn (zoals heldere productfoto’s), geldt dat niet voor alles. Een oranje contactknop kan bijvoorbeeld bij de ene site goed werken, maar bij de andere juist niet. Daarom analyseren we het gedrag op je website met Google Analytics 4 en tools zoals Hotjar. Hierbij maken we altijd onderscheid tussen desktop- en mobielgebruikers.
3

Hypothese

Op basis van ons onderzoek naar het gedrag van gebruikers op je website, formuleren we hypotheses om de knelpunten te verklaren die we tegenkomen. Deze hypotheses bevatten specifieke aanpassingen (zoals een korter contactformulier), het verwachte effect ervan en de reden waarom deze aanpassing succesvol zou kunnen zijn. Deze gaan we vervolgens testen om te zien of ze de gewenste resultaten opleveren.
4

Prioriteren

We kunnen niet alle tests tegelijk uitvoeren, daarom is prioriteren noodzakelijk. Hierbij richten we ons op drie belangrijke criteria: het potentieel – welke pagina’s vertonen momenteel de slechtste prestaties maar bieden aanzienlijke verbetermogelijkheden?; de waarde – welke pagina’s genereren het meest waardevolle verkeer?; en de haalbaarheid – welke pagina’s zijn het makkelijkst te optimaliseren?
5

Testen & Analyseren

Tijd voor actie! In deze fase testen we de hypotheses via A/B-tests, multivariabele tests, of splitstests. Het is cruciaal dat de tests representatief en betrouwbaar zijn. Tijdens deze fase wachten we voornamelijk, omdat tussentijdse analyse niet zinvol is. De testduur wordt bepaald door het aantal bezoekers. Na de testfase kiezen we een winnaar en een verliezer, en voeren we de winnende aanpassing(en) door op je website. Conversieoptimalisatie stopt hier niet: we formuleren nieuwe hypotheses en gebruiken de winnaar in een volgende test.

Het resultaat van CRO

Het resultaat van conversie-optimalisatie (CRO) omvat een toegenomen ROI, verhoogde conversieratio en meer omzet.

Maar de impact van CRO strekt zich verder uit dan enkel meetbare financiële voordelen. Door verbeterde conversieratio’s wordt de gebruikerservaring aanzienlijk verbeterd, wat resulteert in meer tevreden klanten die terugkeren. Dit gaat hand in hand met een versterking van merkloyaliteit en mond-tot-mondreclame. Door grondige analyse van gebruikersgedrag kunnen bedrijven hun marketingstrategieën verfijnen en nauwkeuriger inspelen op de behoeften van hun doelgroep. Hierdoor verbetert niet alleen de conversie, maar ook de algehele reputatie van het merk.

De voordelen van het uitbesteden van CRO

  • Expertise en ervaring
  • Verhogen van conversieratio
  • Hogere posities in zoekmachines
  • Efficiëntere en effectievere campagnes
  • Verbeterde gebruikerservaring

Multidisciplinaire inzet van CRO

Onze multidisciplinaire aanpak zorgt ervoor dat we CRO optimaal inzetten en data op de juiste manier verzamelen en combineren. Dat houdt in dat onze CRO experts niet alleen werken maar nauw samenwerken met alle disciplines binnen online marketing. Op deze manier kunnen wij voor jou de ideale digitale strategie ontwikkelen die jouw vraagstuk vanuit verschillende hoeken belicht.

Onze experts werken volgens de full funnel marketing methode. Hierin helpen wij jou om stap voor stap meer datagedreven te werken, zodat je jouw ambities realiseert. Dus niet vanuit heup of onderbuik gevoel, maar is gebaseerd op data. Vertaald naar concrete en meetbare verbeteringen en acties. Wij beloven niet alleen, maar we maken het ook waar.

Met Smienk Trapliften samengewerkt met Funnel Optimizers voor een CRO Audit. Heel uitgebreid en praktisch tegelijk. Prettige mensen om mee samen te werken.
Amslod logo
Ik werk al een aantal jaren samen met Funnel Optimizers, naar grote tevredenheid. De cijfers zijn enorm verbeterd, ze zijn pro-actief en denken actief mee. Niet alleen op het gebied van online marketing, maar ze kijken naar de gehele scope waarin wij actief zijn. Daarnaast zijn het ook leuke heren en dames, zodat het voelt als de eigen online marketing afdeling (maar dan op ‘afstand’).
Artis
Funnel Optimizers zijn uitermate vaardig in het precies in kaart brengen, updaten en verbeteren van alle SEO-gerelateerde werkzaamheden binnen een organisatie. Door hun pro activiteit en brede kennis van hun vakgebied creëren ze kansen en ruimte voor innovatie. Daarnaast zorgen ze ervoor dat een organisatie de juiste informatie aangeleverd krijgt om in te spelen op actuele onderwerpen.

Ontdek wat wij voor jou kunnen betekenen!

Contact

Waarom CRO en websitedoorontwikkeling uitbesteden bij Funnel Optimizers…

Team met verschillende disciplines

Onze multidisciplinaire aanpak zorgt ervoor dat we CRO optimaal inzetten. Dat houdt in dat onze CRO experts niet alleen werken maar nauw samenwerken met alle disciplines binnen online marketing. Op deze manier kunnen wij voor jou de ideale digitale strategie ontwikkelen die jouw vraagstuk vanuit verschillende hoeken belicht.

1 aanspreekpunt

Bij ons staat één aanspreekpunt centraal in onze manier van werken. We begrijpen dat overzicht en consistentie essentieel zijn voor het succes van jouw marketingactiviteiten. Door te werken met één toegewijd contactpersoon, verzekeren we korte lijnen, heldere communicatie en een persoonlijke aanpak die volledig is afgestemd op jouw behoeften.

Realtime inzicht in de resultaten

Realtime inzicht in de resultaten is een essentieel onderdeel van onze aanpak. Wij zijn ervan overtuigd dat het begrijpen van de impact van jouw marketinginspanningen op elk moment cruciaal is voor succes. Door data en prestaties direct toegankelijk te maken, krijg je de mogelijkheid om razendsnel te schakelen en je strategie bij te sturen waar nodig.

Full Funnel Marketing

Onze benadering van full funnel marketing is de kern van onze strategie. We geloven dat het belangrijk is om zichtbaar te zijn gedurende de hele klantreis – van bewustwording tot aankoop en loyaliteit. Door elke fase van de funnel zorgvuldig te beheren, zorgen we ervoor dat geen enkel aspect over het hoofd wordt gezien. Dit maakt de reis van de klant naadloos en versterkt de effectiviteit van jouw online marketinginspanningen.

Klaar voor meer online resultaat?

FAQ

Overige CRO & websitedoorontwikkeling diensten

Wil jij met Martijn Visser onze expert in sparren?
Maak vandaag nog een afspraak