Je bent op zoek naar manieren om je sales pipeline te laten groeien, maar leveren je huidige marketinginspanningen niet het gewenste resultaat? Wij staan klaar om je te ondersteunen bij het ontwikkelen en implementeren van een krachtige leadgeneratie funnel.
Van Lead Generation naar Lead scoring
Leadgeneratie is een proces waarin potentiële klanten geïdentificeerd, getarget, aangetrokken en overtuigd worden van de waarde van de producten of diensten die jouw organisatie te bieden heeft. Het doel is om deze potentiële klanten te motiveren tot aankoop of conversie. Binnen dit proces is het van groot belang om de klantreis en het gedrag van je klanten goed te begrijpen, inclusief hun ambities, motivaties, obstakels en behoeften. Het meten van interacties en interesse van leads stelt je in staat om doelgerichte en gepersonaliseerde marketing en opvolging te implementeren.
Dit proces bestaat uit vier cruciale fasen:
1. SEE
Belangstelling wekken:
In deze fase ligt de nadruk op het wekken van interesse bij de juiste doelgroep en het aantrekken van nieuwe (website)bezoekers. Bijvoorbeeld door ambities, motivaties, obstakels en behoeften van je doelgroep te benoemen als startpunt.
2. THINK
Overweging stimuleren:
Hier focussen we het versterken van de betrokkenheid. Deze fase is gericht op het stimuleren van overweging, waarbij potentiële klanten nadenken over de waarde die jouw organisatie te bieden heeft.
3. DO
Van lead naar converterende klant:
Deze fase staat in het teken van het creëren en onderhouden van betekenisvolle relaties met leads en klanten. Tijdens deze periode worden leads op een doelgerichte manier begeleid door de funnel en hiermee gestimuleerd om actie te ondernemen. Van lead naar converterende klant.
4. CARE
Na het genereren van leads gaat het verder met het creëren van ambassadeurs voor jouw organisatie. Dit wordt bereikt door het leveren van ervaringen die de verwachtingen overtreffen en het opbouwen van duurzame relaties.

De basis voor elke leadgeneratie strategie
Jij bent de expert als het om jouw organisatie gaat, daarom stellen we je graag uitgebreide vragen. We willen alles weten, van het ontstaan tot business model, tot je doelgroep, concurrenten en ambities. Daarnaast duiken we graag de data in vanuit Google Analytics, CRM en de branche.
Op basis van deze informatie en onze ervaringen maken we een praktische leadgeneratie strategie. We nemen je mee in doelgroep inzichten, aanbod, salespropositie, marketingcampagnes, marketingkanalen vanuit de funnel en budgetten. Ook hebben we het over het kwalificeren van marketing qualified leads en sales qualified leads.
We nemen jouw leadgeneratie vraagstuk van A tot Z in handen. Van het genereren van leads, het kwalificeren van marketing qualified leads en sales qualified leads, tot leadnurturing en en procesoptimalisatie.
Leadgeneratie voor B2B-bedrijven
Leadgeneratie kan verschillen tussen B2B- en B2C-bedrijven. B2B-leadgeneratie heeft vaak een langere koopcyclus, waarbij tools zoals lead tracking en Customer Relationship Management (CRM) systemen cruciaal zijn voor het identificeren en opvolgen van leads. Aan de andere kant legt B2C-leadgeneratie meer nadruk op merkopbouw, social media, en het vergaren van contactgegevens via formulieren en call-to-actions op websites. In beide scenario’s is het essentieel om voortdurend te werken aan performance marketing en conversie-optimalisatie om de doeltreffendheid van je marketingcampagnes te versterken.
Onze Lead generatie diensten:
Waarom lead generatie uitbestede bij Funnel Optimizers…
Team met verschillende disciplines
1 aanspreekpunt
Realtime inzicht in de resultaten
Full Funnel Marketing

Klaar voor meer leads?
Call to action formulier
"*" geeft vereiste velden aan