Herken je één van deze B2B marketinguitdagingen?
- Je worstelt met het aantrekken van kwalitatieve leads die aansluiten bij jullie ideale klantprofiel.
- Er is behoefte aan een strategisch marketingplan om jullie groeidoelen te realiseren.
- Je hebt behoefte aan het centraliseren van klantinformatie en inzicht in klantgedrag.
- Er mist de benodigde expertise, tijd en focus om marketing effectief aan te pakken.
- Het consistent produceren van relevante- en waardevolle content is een uitdaging.
- Er is behoefte aan een helder dashboard die inzicht geeft in belangrijke KPI’s.
Hoe kom je op de shortlist van jouw klant door een effectieve online marketing aanpak?
Als marketeer pak je veel zaken op: Online leadgeneratie campagnes, Je ontwikkelt leadmagnets zoals whitepapers, webinars, en case studies en je rapporteert aan management en sales over de impact van je marketinginspanningen.
Wist je dat 80% van de B2B bedrijven een shortlist maken van potentiële leveranciers voordat ze gericht gaan zoeken? De meest relevante vragen zijn daarom: Hoe kom ik op de shortlist van mijn potentiële klant? Hoe creëer ik een werkwijze waarin alle marketing- en sales werkzaamheden elkaar versterken?
De 7 bouwstenen voor een effectieve B2B-marketing aanpak
Samen met jouw team bouwen wij aan een moderne-, geïntegreerd marketing- en salesfunnel dat zorgt dat jij op de shortlist komt van jouw klant.
Onze aanpak
Waardepropositie Canvas model
Een strategisch hulpmiddel waarmee jouw product- of dienstaanbod afgestemd wordt op de behoeften, wensen en pijnpunten van jouw klanten. Het model helpt bij het identificeren van jouw waarde die een oplossing biedt, zodat deze beter aansluit op wat jouw klanten echt belangrijk vinden.
Ontwikkeling van ideale klantprofiel
We doen onderzoek naar jouw ideale klantprofiel en type bedrijf dat het meest geschikt is voor jouw product of dienst. Het omvat kenmerken zoals branche, bedrijfsgrootte, omzet, locatie, en specifieke uitdagingen of behoeften.
Nulmeting van CRM, analytics en website
We doen een analyse van je CRM-systeem, website, en Google analytics om je huidige marketinginspanningen te beoordelen. Het helpt ons vast te stellen wat goed werkt en waar verbeterpunten liggen, zodat je een solide basis hebt om toekomstige strategieën te ontwikkelen.
Demand generation
Samen met jouw maken we een plan van aanpak om de vraag naar jouw dienst- en/of product aan te wakkeren. Het gaat hierbij om het opbouwen van langdurige relaties door het bieden van waarde vanuit thought leadership.
Waardevolle leads vangen
In deze fase willen we waardevolle leads vangen door middel van leadgeneratie. Grote kans dat ze jouw al kennen vanuit de demand generation fase en heb je al een streepje voor.
Uitvoering van plan van aanpak
Hoe vliegen we het aan? In deze fase brengen we het plan van aanpak samen met jouw team ten uitvoer en wordt duidelijk wie, wat, waar en waarom.
Blijven optimaliseren en verbeteren
Funnel marketing is een continu proces. We monitoren het effect van de acties en sturen bij waar nodig. Ontwikkelingen worden nauwlettend in de gaten gehouden en zijn de basis voor jouw nieuw doel.
Gerelateerde diensten

Ben je benieuwd naar jouw online groeikansen? Maak een afspraak met Martijn, onze B2B specialist
Call to action formulier
"*" geeft vereiste velden aan