Wanneer gebruik je Doel-CPA in je campagnes?
Het klinkt mooi en simpel, het instellen van een Doel-CPA, en Google zorgt ervoor dat je kosten per conversie eronder blijven. Zo simpel is het (helaas) niet. Voordat je gebruik kunt maken van Doel-CPA, hebben je campagnes wel historische conversie data nodig; minimaal 30 conversies per maand zijn er nodig. Met dit aantal is er genoeg informatie aanwezig om biedingen effectief te optimaliseren. Daarnaast is Doel-CPA vooral geschikt voor campagnes die gericht zijn op specifieke doelen zoals een verkoop of lead.
Doel CPA of Doel-ROAS?
Echter niet voor elke verkoop of lead. Want verkoop je producten met verschillende waarden, of genereer je leads die verschillende waarden vertegenwoordigen, dan is Doel-ROAS (Return on ad spend) een betere strategie. Hierbij gaat Google op zoek naar het maximale rendement op je investering in de campagne. Dus niet de meeste conversies, maar de meeste waarde. Vertegenwoordigen jouw verkopen of leads (nagenoeg) dezelfde waarde, dan is Doel-CPA de beste keuze.
Maar hoe kun je de Doel-CPA strategie zo effectief mogelijk inzetten. Er zijn een aantal praktische stappen die je kunt nemen om het maximale uit je campagnes te halen. Hieronder deel ik 4 tips die je helpen om Doel-CPA zo effectief mogelijk in te zetten.